@InoCelRoz citeste cateva din regulile pentru crearea unui logo:
1. Nu folosi mai mult de trei culori.
2. Scapa de tot ce nu este absolut necesar. (imi dau seama ca ar trebui sa exemplific… dar nu! nu o voi face!)
3. Alege tipul de font lizibil, uşor si pentru un copil si pentru un batran
4. Logo-ul trebuie să fie reconoscibil (sa-l poti identifica usor)
5. Creaza o formă sau aspect unic pentru logo-ul
6. Ignora complet ceea ce părinţii tăi şi / sau soţul / soţia cred despre design-ul pe care tocmai l-ai prezentat
7. Un logo bun, pare atrăgător doar daca trei (3) persoane neavizate il identifica din mai multe propuneri
8. Nu combina elemente din alte logo (si apoi sa pretinzi ca e original si sa iei o poala de bani pentru unicitate si creativitate; merge doar o singura data teapa asta)
9. Nu utiliza clipart! în nici-un caz! Nu fi boulean /văcăroaie cineva o să se prinda (dacă tot persişti in plagiat)
10. Logo-ul ar trebui să arate bine în alb si negru
11. Asigura-te că logo-ul este recunoscut chiar si atunci când inversat cromatic (in negativ).
12. Asigura-te ca logo-ul este recunoscut, atunci când il redimensionezi.
13. În cazul în care logo-ul conţine o pictogramă sau simbol precum şi logotype, acestea să se completeze unul pe celălalt.
14. Evitaţi recente tendinţe in Logo Design (surpriza! unele sunt fecale, altele suberbitati… )
15. Pe bune! nu utiliza efecte speciale (decat daca sunt exclusiv pentru a vinde acest logo, sa-l ambalezi frumos, pentru a incanta ochiul beneficiarului cand ii propui; altfel, nu folosi gradienti, umbre, reflecţii, fante de lumină etc)
16. Cand ii prezinti propunerea, incadreaza logo-ul într-un pătrat
17. Evita detaliile complicate.
18. Luaţi în considerare si unde va fi prezentata propunerea
19. Invoca sentimente încredere si cutezanta
20. Esti constient ca nu vei crea ul logo perfect? ok! atunci continua!
21. Ai citit brief? Nu are? OK, fa-ti unul. Logo-ul trebuie să aibă legătură cu ceea ce-l reprezintă.
22. Dintr-o fotografie nu se face un logo
23. Trebuie să vă surprindeti beneficiarul cu prezentarea.
24. Nu folosiţi mai mult de două fonturi.
25. Fiecare element de logo-ul trebuie să fie aliniat. Logo trebuie sa fie echilibrat.
26. Logo-ul trebuie să arate solid, fara elemente grafice nesigure
27. Intotdeauna alege funcţia peste inovare. A doua zi il vei finisa mai bine. Acum, lasa-l asa! (hihihi, greu nu!?)
28. În cazul în care numele de marcă este memorabil, ataseaza discret elementul grafic; ‘cuvantul’ va fi locomotiva recunoasterii, iar grafica va fi doar un vagon cu combustibil
29. Logo-ul ar trebui să fie recunoscut chiar si atunci când este oglindit (invers).
30. Chiar si companii mici au nevoie de logo-uri mari, evidente
31. Creaza variaţii. Versiunile monocrome, duotone sau in alta linie cromatica vor avea mai multe sanse sa le percepi mai bine, sa le vezi defectele, sa le retusezi.
32. Logo-ul trebuie să fie uşor de descris.
33. Apuca-te de o schita, ai multe idei si le vei uita; foloseste hârtie şi creion înainte de lucru la computer.
34. Păstreaza un design simplu. Iti vei lua reprosuri ca esti ‘minimalist’ ca nu e in tendinta… lasa-i in pace!
35. Vezi sa nu faci logo-ul sa fie distractiv. Nimeni nu rade de blazonul nimanui.
36. Incearca sa fi onest la reprezentarea grafica. Nu-ti iese din prima… mai incearca…
37. Ai invatat despre Atentie, Interes, Dorinta, Convingere, Actiune ? Astea trebuie sa se intersecteze subtil in logo creat de tine.
Copyblogger @deSenator
P.S dacă le vei citi cu atenţie îţi vei da singur nota,perseverează şi vei reuşi